fbpx

En Mustang eller en Corvette er måske den bilmæssige version af Den Amerikanske Drøm, men de er frygteligt upraktiske til at fragte foder til dyrene eller pigtråd til hegnet. Den klassiske pickup, og særligt Ford F100, er måske ikke en typisk drømmebil, men derimod den slags bil, som drømmene bliver bygget med. Vi tog en…

Når man taler om bilmodeller i den øvre mellemklasse, går tankerne ofte i retning af tre klassiske tyske prestigemærker. Men der har altid været spændende alternativer på bilmarkedet, og i 70’erne bød NSU og Citroën på anderledes oplevelser. Vi har samlet en Ro 80 og en CX for at se, om de også som klassikere…

Opel Calibra var banebrydende, da den kom frem i 1989. Det konservative bilmærke byttede den bløde hat til en omvendt kasket for et øjeblik, og gav Europa en familieegnet sportsvogn med smukt design og masser af gode egenskaber, til en stærk pris. Få historien hér, hvor vi også bider skeer med en historisk analyse af…

Der er vel to slags drømmebiler. Dem, man havde på plakater i drengeværelset i 80’erne, men udmærket vidste, at man aldrig kom i nærheden af. Det kunne eksempelvis være en Ferrari F40 eller en Jaguar XJ220. Og så den anden type, som måske ikke var verdens hurtigste/dyreste/voldsomste, men alligevel var tilpas seje til at tænde…

Globalisering har været et stort tema i 2018, så dén tråd griber vi selvfølgelig også her på siden. Biler i Blodet forholder sig helt neutralt til politiske spørgsmål om grænsemure, flygtningestrømme og hvidvaskning; vi drømmer kun om spændende klassikere og youngtimers fra hele verden. Mens året går på hæld, tager vi en tur rundt til…

Det er svært at være den nye dreng i klassen. Det bliver typisk ikke nemmere, når man ligner en klump gelé, mens de andre ligner papkasser. Ford Sierra havde heller ikke den nemmeste fødsel, men så puttede Ford da bare en stor motor under hjelmen og to vinger på bagsmækken, og kaldte den for XR4i….

Jeg forestiller mig at situationen har været kendt til alle tider. I middelalderen har den snobbede adelsmand redet af sted i rask trav på sin prægtige hingst og trukket på smilebåndet over de kedelige bønder med deres kedelige gamle heste på vejen. Blot for 30 sekunder senere at sidde tilbage indhyllet i støv, når krikken…

Italienerne har særlig flair for bilnavne, der lyder fantastisk på alle sprog, og Maserati Biturbo er ingen undtagelse. Og ja, den lille V6 havde TO turboer i en tid hvor kun seriøse sportsvogne ellers havde én. Til gengæld skulle de måske have øvet sig lidt mere på fabrikken inden de begyndte at skrue bilerne sammen….

Hvis du kun (gen)kender Lotus Esprit som den rullende kontaktannonce fra Pretty Woman, gætter jeg på at du er lidt på udebane hér på siden? Uanset hvad, er det en bil som fortjener større opmærksom end den har fået hidtil. På plussiden tæller design, køreegenskaber og hele Lotus’ motorsportshistorie. Men kan man kalde noget med…

BMW 850 var en sand magtdemonstration fra ingeniørerne i München. Det ypperste i design, kvalitet og avanceret teknologi og alt sammen kronet med det ultimative statussymbol: en fuldblods V12 under den lange motorhjelm. Derfor var bilen forbeholdt de få da den var ny. Og derfor skal du købe den nu, hvis du får chancen…  …

Denne hjemmeside bruger cookies for at forbedre din oplevelse på siden.
Logo Send Data...