845.000 Kr.
Ferrari 348 TS
- A/C
- Centrallås
- Elruder
- Alufælge
- Sportskabine
- Læderrat
- ABS bremser
- Nysynet
Ferrari 348 blev fremstillet som efterfølger for den meget populære 308/328 model. Stadig med en kompakt V8 cylindret motor monteret centralt i bilen, men her på langs af bilen (heraf t for trasversale i modelbetegnelsen). Med 300 hk og tørsump smøring var der rigeligt med kræfter og attitude til at matche resten af bilen, og det velfungerende targa tag bidrager blot yderligere til at forstærke køreoplevelsen. Dette var den sidste “rigtige” Ferrari som Enzo selv overså udviklingen med. Og i vores øjne den sidste rigtige Ferrari
inden der går elektronik, automatgear, servostyring og blød kobling i den. Også nomenklaturen blev ændret siden Il Commendatore gik til de evige racerbaner, 348 var den sidste model hvor modelnavnet traditionen tro henviste til motor konfigurationen – 3,4 liter og 8 cylindre.
Godt nok var det stadig Pininfarina der stod for designet, men manden bag var ingen mindre end Leonardo Fioravanti (365 “Daytona”, 288 GTO og F40 !!), og man ser streger der trækker på designet fra Testarossa gå igen her. Resultatet er en mere maskulin bil end forgængeren og sådan set også efterfølgeren, den er i virkeligheden sin egen.
Eksemplaret her er i extrem flot stand overalt, den fremstår stadig helt original i lakken overalt. Aldrig skadet, aldrig pillet ved, kun behørigt vedligeholdt. Og med et meget lavt kilometertal på kun 47.695 gør det denne bil til en ægte klassiker og samlerbil med potentiale. Samme entusiastiske danske ejer gennem de seneste 14 år. På vejen kører den ligesom en Ferrari skal – med den skønne lyd fra V8’eren lige bag føreren og (man fristes til at sige naturligvis….) kontant manuelt gearskifte i den klassiske åbne skiftekulisse. Se gerne video præsentationen forneden – så er alt sagt. Det var en af de bedre foto dage vi havde, man kan da kun blive glad i låget af at køre åben Ferrari.
Leveres nysynet og indregistreret med fuld dansk afgift – klar til at blive nydt.