Ring
Mercedes Benz 190 SL (W121) 190 SL
Mercedes Benz 190 SL 1960 Matching Numbers
Mercedes-Benz markedsførte 190 SL som en grand touring-sportsvogn fra 1955 til 1963. Introduceret på New York Auto Show i 1954. En elegant kreation, og det eneste åbne SL-valg, indtil Gullwing blev udskiftet af 300 SL roadsteren i 1957. Den var solidt bygget i Mercedes-Benz-traditionen, med en fejlfri finish og udsøgte detaljer, og den fandt favorisering blandt den internationale elite. En perlerække af mode- og designbevidste ejere forelskede sig i W121 – listen er uendelig, men for at nævne nogle få;
Frank Sinatra, Grace Kelly, Kirk Douglas, Zsa Zsa Gabor, Gina Lollobrigida, Prince Rainier, Ingrid Bergmann, Aga Khan, Ringo Starr, Karl Lagerfeld og Patrick Dempsey...
Efter succesen med 300 SL Coupe og Roadster foreslog Mercedes-Benz's amerikanske importør Max Hoffman, at noget lignende, men mindre kostbart, kunne blive en succes. Foreslået er måske en mild formulering, da Hoffman tilsyneladende blev ved med at plage, indtil de blev enige om at have både en gadeegnet Gullwing 300 SL såvel som en mindre og billigere 190 SL i stalden. En yderst populær beslutning der modtog offentlighedens hyldest på New York International Auto Show i 1954, og i øvrigt forblev i høj efterspørgsel gennem hele dens ni år lange produktion. 190 SL var velegnet til touring, da den, i modsætning til andre cabrioleter i samtiden, havde rigelig bagageplads.
Bilen, der tilbydes her, er et slående smukt eksempel på den delikate cabriolet. Smuk finish i sine originale farver Ivory over et mørkerødt læderinteriør.
I nyere tid restaureret til tæt på Concours-standarder af en række Mercedes-Benz specialister. Nut and Bolt og Frame Off for at sikre helt stringent resultat. Mercedes-Benz NOS-dele hvor det var muligt og med høj fokus på detaljen. Lakken fremstår fejlfri, med fin glans, og helt uden nuanceforskelle. Interiøret holder samme høje standard, restaureret i kvalitetsskind. Fra et førerperspektiv er opmærksomheden på detaljer åbenlys, inklusive fuldt funktionelle instrumenter. Alt ser appetitligt ud; Instrumentbrættet, dørsider, gulvtæpper m.v. fuldender det upåklageligt præsenterede og luksuriøse cockpit.
Europæiske specifikationer, leveret ny i Sverige november 1959. Bilen fremstår komplet og korrekt i henhold til den originale faktura.