350.000 Kr.
Chevrolet Camaro C1 5,4 Cabriolet
Chevrolet Camaro 1969 cabriolet til salg
Motor Corvette SB327 (stroket 331), BW TH350 auto, 10-bolts enkeltblads bagaksel.
VIN 124679N697074, produktionsdato ca. midten af oktober 1969. I alt 16.801 cabriolet enheder blev produceret i 1969.
Motor serienummer: 18544180 V0307HK. Støbenummer: 3914678, datokode C58 (300HK Corvette)
Gearkasse serienummer: 11S 221157
Bagaksel serienummer: C BP0930G1 10-bolt, forhold 2:73
Drivlinjenumre stemmer ikke overens, men bilen har nogle vigtige originale options/koder:
• J52: Vakuum-assisterede skivebremser foran, tromler bag
• C06: El-assisteret cabriolet top
• D55: Konsol med gulvmonteret skifter, opbevaringsrum, askebæger, kabinelys på bagsædet
• Z21: Exterior Style Trim Group: lyse hjulåbningslister, skærmstriber (hockeystav), bagskærmslameller, og blanke forlygte- og baglygtekanter
• V31: Forreste kofangerhorn
• V32: Bagerste kofanger horn
• N10: Dobbelt udstødningssystem
• Eftermonteret ekstraudstyr: Rallyhjul 15' med BFG hvide bogstavsdæk (fra 2021), for- og bagspoiler, krom SS-hjelmpynt, SS-mærke på gitteret, hofteseler foran og bag.
Vi har ejet bilen siden april 2007, hvor den fik en gennemgribende renovering; nogle lette rustreparationer i karmene/bagskærmene foran bagakslen blev ordnet. Herefter blev bilen slebet til blank plade og lakeret i en sølvgrå metallic med klar lak. Nyt cabriolet ”hud”, nyt non-OE-sædebetræk for og bag, nyt speedometer, radio osv. blev installeret.
Siden 2007 har den (om vinteren) haft løbende TLC og vedligeholdelse. I 2021, under Covid, fik den en større tune-up med en ny 3-rækket køler, nyt styretøj, nye dæk, nye støddæmpere og nye gummibøsninger i øvre og nedre forreste styrearme (alt blev pulverlakeret blanksort før montering).
Bilen er ikke en udstillingsbil, men mere en ”daily driver”; vi har kun brugt den til weekendferie, og den har aldrig svigtet os eller krævet vejhjælp. Siden 2007 har bilen kørt 38.500 km, og rusten i de nederste bagskærmspaneler foran bagakslen er vendt tilbage; Vi mener, at dette er en velkendt svaghed på 1. gen Camaro cabriolet, da den indvendige tagrende, der fanger vandet, der kommer fra cabriolet-taget, dræner i dette område. Bilen har også nogle mindre olielækager fra både motor og gearkasse; vi tror, det kommer fra motorens frontdæksel og konverterens drivaksel (så ikke en Quick-fix). Den har også nogle andre mindre defekter, men ikke noget alvorligt (bilen fik 8-årigt syn, tilbage i maj 2021). Bilens trim plade (på torpedo) manglede da vi købte bilen, så det er desværre ikke muligt at få en fuldt dokumenteret bil.
Ved spørgsmål eller præsentation af bilen (i Ringsted, Danmark), tag venligst kontakt