Chevrolet Nova II
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
- Servostyring
- Alufælge
- Nysynet
Her får du en yderst sjældent udbudt Chevrolet Nova II fra 1967, der både har det klassiske muskelbil-look og moderne opgraderinger. Bilen blev totalrenoveret inden den blev importeret til Danmark i 2010 af Southern Motors og fremstår i rigtig pæn stand både i lak og undervogn.
Den er netop blevet nysynet og har i forbindelse med service fået ny ratstamme, nyt styrehus med tilt samt servostyring – en opgradering til ca. 50.000 kr., som sikrer en forbedret og mere præcis køreoplevelse.
Den kører som en drøm. Jeg har en mappe med lidt forskellige dokumenter og ting, der er blevet lavet på bilen.
Kilometertælleren viser ca. 69.000 miles. Som med mange ældre amerikanerbiler kan det reelle kilometertal ikke verificeres.
Specifikationer & opgraderinger
Motor & køling
- Motor: ZZ4 350 V8 (5,7L)
- Karburator: 750 Demon 4-ports
- Indsugningsmanifold: Poleret Edelbrock
- Topstykker: Bowtie aluminium
- Knastaksel: Hydraulisk rulle-knastaksel
- Krumtap: Stålkrumtap
- Udstødningsmanifolder: Rams horn støbejerns manifold
- Tændingssystem: MSD-tænding
- Køling: Alu-køler med el-blæser
Transmission & undervogn
- Gearkasse: 350 automatisk transmission
- Ekstern gearkøler – forbedret køling af gearkassen
- Bagtøj: 10 bolt med 3.55 spærredifferentiale
- Udstødning: 2½" Flowmaster dobbelt udstødning (giver en fantastisk lyd)
Bremser & hjul
- Bremser: Skivebremser for og bag med røde bremsekalibre
- Fælge: 17" alufælge
- Dæk: Nyere dæk
Eksteriør & karosseri
- Lakering: Bolero Rød
- Krom & Rustfri dele: Alt blev udskiftet i forbindelse med renoveringen
- Belysning: LED-forlygter & LED-baglygter
Interiør & udstyr
- Kabine: Sort interiør som står rigtig flot uden skader.
- Lydsystem: Nyere retro radio
- Højtalere: Nye højtalere monteret, og der er trukket kabler til subwoofer
Et par ting at bemærke:
- Bilen skal spores (det kunne min mekaniker ikke nå efter han havde installeret ny ratstamme), hvilket jeg forventer at få gjort inden et eventuelt salg. Ellers er det ikke noget der koster særlig meget (600/700 kr).
- Den nye ratstamme går lidt længere ind i kabinen end den gamle, så man kan overveje et mere fladt rat. Jeg kan dog godt lide det, som det er!
- Der skal trækkes et nyt kabel til radio. Det blev afmonteret i forbindelse med installation af servo.
Bilen sælges umiddelbart kun i ren handel, da jeg har biler nok.
Dog kunne en lækker cabriolet fra 1960-1973 måske have interesse – dog ikke en 2-personers. Skyd med, hvad du har! Afhængigt af bilen kan der justeres med mønt enten den ene eller den anden vej.
NB.. I billedet af kabinen fremgår det gamle styrehus. Jeg vil en af dagene få taget et opdateret billede.
Bilen står i Classic Car House i Lyngby og kan beses efter aftale.