48.000 Kr.
48.000 Kr.

BMW R90S

Listing Details
Type MC
Model R90S
Årgang 1976
DK Afgift Ja
Sælgers beskrivelse
Jeg har købt en MGB og sælger derfor med blødende hjerte min R90S fra 1976. R90S motorcyklen, der reddede BMWs motorcykelproduktion. Et samlerobjekt. R90S blev produceret 1974-1976, i alt 17.455. Omtrentlige produktionstal fordelt på årgang er: 1974: Cirka 6.058 enheder 1975: Cirka 6.413 enheder 1976: Cirka 4.984 enheder. Den mindste årgang. Pris: Baseret på de annoncer, jeg har set på forskellige platforme (primært 123mc.dk og DBA.dk), ligger priserne på brugte BMW R-serie motorcykler (R750/, R900/90S/R100/100RS) generelt i et spænd fra omkring 30.000 til 75.000,- Hvis vi tager alle de priser, jeg har set, og laver et simpelt gennemsnit, kommer vi ud på et meget groft gennemsnit på omkring 48.000 DKK. Jeg gav 20.000 for den i Holland. SKAT ville have yderligere 20.000, og så er der blevet skiftet dele. Se listen. Så min pris er: 48.000,- Den er købt i Amsterdam i 2009, kørt hjem og indregistreret i Danmark samme sommer. Den kører og trækker godt. En flot og dejlig cykel, som er blevet kørt, plejet og elsket. Står selvfølgelig med brugsspor (patina) efter næsten 49 år. Der er monteret dele fra hhv. Motoren Israel, Siebenrock og Motorworks, når der skulle skiftes. Så godt vedligeholdt og gode kvalitetsdele. Den er forsøgt holdt original med få ændringer, der ikke kan ses - bortset fra gaffelbroen. Af ting der er ordnet eller skiftet: Ny kobling, ca. 100 km siden Ny pakdåse v. krumtap bag, da jeg nu alligevel var inde for at skifte kobling Ny oliepumpe, begge pumpedele og låg, ca. 100 km siden Ny olie på motor, gearkasse og kardan Ny kontakt for neutral/frigear Ny olietrykskontakt i motor Nye pærer og fatninger i instrumentbræt Nye skiver, begge Gaffelbro Rustfri indsugningsmanifold(er) Karburatorerne ordnet med nye nåle, etc. Rustfri skruer Rustfri Keihan udstødning Den har nyere type knastfølgere, stærkere og kommer lettere af med varmen Sammenhængende ventilholdere/-tårn fra Motoren Israel. Holder justeringen og reducerer ventilstøj, da både det nedre og øvre tårn hænger sammen. Se foto. Nyt starterrelæ Nyt hovedrelæ t. lys. Nyt saddelbetræk. Ramme malet rustforebyggende inden i og lige ud over rammens kant med POR15 Nyere ‘kåbeglas’ (ca. 7 år) Elektronisk tændning Begge dæk i god stand, kørt ca. 4.000 km (et gæt) Følger med: Stort værktøjssæt medfølger. Se foto Begge Krauser sidetasker følger med sammen med stativ Bløde indertasker, Krauser Div. dele fra tidligere reparationer, bl.a. afstandsstykker/shims til ventilernes vippearme Manual til justeringer, vedligehold og reparationer Trænger til at blive ordnet: Forhjulet trænger til at blive balanceret. Ryster lidt v. 130 km/t Jeg har kørt den op til 112.000 km, hvor tælleren holdt op med at virke. Den har ca. gået 115.000. Den viser lidt for langsomt km-tal. Ur (grønne tal) i kåben er slået fra. Virker vist, men trækker strøm konstant… Pris i alt: 48.000,- Den står i Hillerød. Claus Kold 21771077